نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

6. بهمن 1393 - 23:04   |   کد مطلب: 14807
40 نفر از خوشنویسان ملایری با تشکیل کارگاه و خوشنویسی اسماء، اذکار و اشعر منسوب به پیامبر اعظم(ص) ارادت خود را به پیامبر(ص) نشان دادند

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها، هنرمندان خوشنویس ملایر در حمایت از پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد(ص) و محکوم کردن حرکت مجله شارلی ابدو دست به قلم شدند.

خوشنویسان ملایری از بسیج هنرمندان و انجمن خوشنویسان این شهر با تشکیل کارگاهی در اداره ارشاد شهرستان ملایر با خوشنویسی و تحریر اسماء پیامبر مهربانی(ص)، اشعار منتسب به پیامبر و ذکر صلوات ارادت خود را به پیامبر اعظم(ص) نشان دادند.

رضا براتی زاده در این کارگاه در  گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها اظهار داشت: 40 نفر از هنرمندان ملایری در این کارگاه به خوشنویسی می‌پردازند.

وی با اشاره به اهانت مجله شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد: این حرکت نشان از ضعف استکبار است و استکبار با برنامه ریزی و هدف قبلی این کار را انجام داد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر افزود:  هنرمندان ملایری برای ابراز ارادت به پیامبر گرامی اسلام(ص) و ابراز انزجار از حرکت مجله شارلی ابدو این کارگاه را تشکیل داده اند.

وی به برگزاری نمایشگاهی از آثار برجسته این کارگاه در دهه فجر خبر داد و عنوان کرد: آثار برجسته این کارگاه در ایام الله دهه فجر در محل نمایشگاه‌های هنری اداره فرهنگ و ارشاداسلامی ملایر در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

مسئول انجمن خوشنویسان ملایر در این کارگاه به خبرنگار ملایری ها اظهار کرد: توهین به مقدسات هر دینی در ادیان الهی نهی شده است و توهین به مقدسات دینی در هیچ دینی پذیرفته نیست.

مهدی غفوری اقدام مجله شارلی ابدو را محکوم کرد و عنوان کرد: هنرمندان ملایری در این کارگاه به زبان هنر و قلم خود اعتراض خود را از به اقدام مجله شارلی ابدو اعلام می‌کنند.

وی گفت: بانی این حرکت انجمن خوشنویسان و بسیج هنرمندان با همکاری اداراه فرهنگ و ارشاد ملایر بوده و هنرمندان در این کارگاه نام پیامبر اعظم(ص) و اشعاری مربوط به پیامبر(ص) را خوشنویسی می‌کنند.

محسن رضایی یکی از هنرمندانی که در این کارگاه شرکت کرده بود با اشاره به هدف اصلی این حرکت عنوان کرد: هدف اصلی از تشکیل این کارگاه نشان دادن ارادت هنرمندان به ائمه(ع) به خصوص پیامبر اعظم(ص) است.

وی گفت:کسی حق ندارد به مقدسات و عقاید ما توهین کند و همانگونه که پیامبر رحمت(ص) فرموده اند باید به عقائد یکدیگر احترام بگذاریم.

رضایی گفت: ما دوستار ائمه(ع) هستیم و به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی از آنها دوری نمی‌کنیم و از آنها دست نمی کشیم و ما به هیچ وجه صحنه را خالی نمی‌کنیم.

وی به اشعاری که خوشنویسی می‌کند اشاره کرد و افزود: عوامل خارجی به سادگی به مقدساتی که خدا دنیا را به خاطر آنها خلق کرده است اهانت می‌کنند و نمی‌دانند می‌خواهند که اسلام را در دنیا ضعیف جلوه دهند.

انتهای پیام/گ

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه‌ها

بی نهایت سپاس از هنرمندان گرانقدر شهرم...

دیدگاه شما

آخرین اخبار