نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

6. مهر 1398 - 8:20   |   کد مطلب: 27467
شهردار ملایر از ایمن‌سازی راه‌های مدارس حاشیه شهر ملایر خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ حسین بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به عبور و مرور وسایل نقلیه برای دانش‌آموزانی که در مسیر خانه و مدارس حاشیه جاده‌ها تردد می‌کنند جان بسیاری از آن‌ها را به خطر می‌اندازد اظهار کرد: به همین دلیل تردد ایمنی تردد دانش‌آموزان توجه بیش از پیش را می‌طلبد و این امر در دستور کار اداره کنترل و ایمنی ترافیک شهرداری ملایر بوده است.

وی با اشاره به اینکه ایمن‌سازی حاشیه راه‌های شهر ملایر امری مهم و ضروری است گفت: در این راستا 30 مرکز آموزشی در شهر ملایر شناسایی شده و در این راستا اقداماتی برای ایمن‌سازی در حال انجام است.

شهردار ملایر افزود: در این طرح تعداد مرکز آموزشی به وسیله اقداماتی از جمله احداث سرعتکاه آسفالتی، اجرای خط‌کشی عرضی، گذرگاه عابر پیاده و نصب تابلو و تجهیزات ترافیکی ایمن‌سازی خواهد شد.

 وی با بیان اینکه عملیات احداث سرعتکاه آسفالتی برای آرام سازی ترافیک در مقابل مدارس  پژوهش، بهار، آیت‌الله خامنه‌ای، هنرستان شهید بهشتی و دبیرستان امام خمینی(ره) را به مرحله اجرا در آمده است گفت: در این راستا به وسیله نصب تابلو و تجهیزات ترافیکی در مقابل مهد کودک مهرگان مدرسه پژوهش و مجموعه مدارس حاج طوسی تردد دانش‌آموزان از مقابل مدارس ایمن‌سازی شده است.

شهردار ملایر با اشاره به مطالعات طرح جامع حمل و نقل ترافیک شهر ملایر تصریح کرد: این مطالعات توسط شرکت مهندسین مشاور در حال انجام است و تاکنون مرحله اول مطالعات انجام شده و انجام مرحله دوم نیز در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به سایر اقدامات شهرداری ملایر در خصوص مدیریت ترافیک گفت: عملیات تجهیز چهارراه شقایق به چراغ‌های راهنمایی و رانندگی انجام و به زودی از آن بهره‌برداری خواهد شد.

بابایی اضافه کرد: نصب چراغ فرماندهی برای چهارراه‌های فرهنگ، محمدی و چند نقطه دیگر با تکنولوژی‌های جدید در دستور کار قرار گرفته که پس از تامین اعتبار اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همزمان با بازگشایی مدارس طرح «همیاران کوچک، همیاران سبز» نیز در ملایر اجرا شد خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان در این طرح با بذر گل‌های فصلی آشنا شدند که در پایان گلدان‌ها برای نگهداری به دانش آموزان داده شد.

شهردار ملایر گفت: هر دانش‌آموزی بتواند تا زمان سبز شدن از گل‌ها مراقبت کند جوایزی نیز از سوی این سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری  به وی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار