6. دى 1397 - 18:23   |   کد مطلب: 26085
مدیرکل فرهنگ و ارشاد همدان از برگزاری جشنواره فیلم‌های کمدی برای نخستین بار در استان همدان و برای چهارمین بار در دنیا خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها؛ علیرضا درویش نژاد بعداز ظهر امروز در نشست با اصحاب هنر و فرهنگ شهرستان ملایر با اشاره به جایگاه ویژه این شهر در حوزه هنر و فرهنگ اظهار داشت:  استان همدان از نظر ظرفیت‌های هنری و فرهنگی سرآمد دیگر استان‌های کشور است.

‌وی با بیان اینکه مهمترین دغدغه اداره ارشاد حل مسائل و ‌مشکلات  صاحبان فرهنگ و هنر است، تصریح کرد:  برای حل مسائل و مشکلات حوزه هنر نیازمند اعتبار و حمایت مسئولان کشوری هستیم.

درویش نژاد با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و اینکه مسائل اقتصادی در همه حوزه‌ها به ویژه حوزه هنر بصورت چشمگیر وجود دارد ابراز کرد:  با توجه به این امر نگاه ما در توزیع اعتبارات عدالت محور بوده و در همه مناطق استان  به صورت متوازن اعتبارات را توزیع می‌کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان  با تأکید بر اینکه جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی نیز تنها به ‌مرکز استان متمرکز نشده است،  افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های  انجام شده در نظر داریم  بر اساس ظرفیت و قابلیت هر منطقه جشنواره‌های فرهنگی و هنری در همه شهرستان‌های استان اجرا شود.

وی ‌خواستار توجه ویژه مدیران و مسئولان سایر دستگاه‌های اجرایی به هنرمندان شد و افزود: با توجه به اینکه توسعه فرهنگ پیش نیاز و پایه و اساس پیشرفت‌های اجتماعی، اقتصادی و غیره است ضروری‌است همه ‌مدیران استانی و شهرستانی در برنامه‌های فرهنگی حضوری فعال داشته باشند.

درویش نژاد از برگزاری جشنواره فیلم‌های کمدی برای اولین بار در استان همدان و برای چهارمین بار در دنیا خبر داد و ابراز کرد:‌ در تلاشیم که این جشنواره سال آینده در استان اجرایی شود.

وی بیمه خبرنگاران، تامین‌کاغذ برای نشریات محلی، ساخت پلاتوی مورد نیاز هنرمندان، داشتن سالن و مکان مناسب برای تمرین رفع مشکلات نور وصدا ، نبود امنیت شغلی ، نبود انجمن و شورای موسیقی وکمبود‌ و گرانی کاغذ و غیره  در شهرستان را از مهمترین مشکلات هنرمندان و اصحاب نشریات دانست و افزود:  همه مسائل و مشکلات‌ هنرمندان  با پیگیری و ‌حمایت مسئولان و تخصیص اعتبارات قابل حل است و ‌ما نیز  از هیچ‌کوششی دریغ نخواهیم کرد.

‌مدیرکل ارشاد  همدان با اشاره به اینکه ما در بحث اعزام هنرمندان به خارج از کشور هیچگونه مانعی نداریم، گفت: هم اکنون  در زمینه اعزام هنرمندان  با 83 کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی رایزنی‌هایی انجام شده و هنرمندان ما می‌توانند با ارائه آثار خود و بعد از  بررسی‌های فنی توسط کارشناسان  به هر کشوری که بخواهند اعزام شوند.

درویش نژاد‌ بیان کرد:  حضور هنرمندان در دیگر کشورها  و ارائه آثار هنری علاوه بر ترویج فرهنگ و هنر کشور از لحاظ اقتصادی نیز  به  نفع هنرمندان است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد ملایر نیز با تاکید بر پیگیری  شبانه روزی برای حل مسائل و ‌مشکلات هنرمندان‌گفت: ملایر مهد فرهنگ و هنر بوده  و در این حوزه یکی ازشهرستان‌های سرآمد استان است.

حجت‌الاسلام طالب ترکاشوند با بیان اینکه  پیشرفت هرکشوری درگرو ترقی و پیشرفت مسائل فرهنگی آن منطقه است، اظهار داشت:  اگر چه حمایت چندانی از سوی مسئولان از اصحاب فرهنگ و هنر صورت نمی‌گیرد اما  هنرمندان  وظیفه سنگینی در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ کشور بر عهده دارند که باید به خوبی آن را انجام دهند.

وی با بیان اینکه  هنر هنرمند زمانی محتوا و مفهوم دارد که اثرش را ارائه داده و مطرح شود، گفت: خوشبختانه در زمینه بسیاری از برنامه‌های فرهنگی همانند صدور مجوز کنسرت‌ها  اختیارات به خود شهرستان‌ها واگذار  شده که با توجه به این امر از ابتدای امسال  تاکنون چندین جشنواره و‌ کنسرت در ملایر برگزار شده است.

ترکاشوند از آمادگی کامل  اداره ارشاد ملایر در راستای حل مسائل و‌ مشکلات هنرمندان  خبر داد و خواستار حمایت ویژه و پیگیری همه‌جانبه  مسئولان  و مدیر  اداره ارشاد استان در زمینه کاهش مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان شد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار