6. دى 1397 - 18:15   |   کد مطلب: 26080
فرماندار ویژه ملایر با اشاره به تولید ۲۴۰ هزار تنی انگور در سال ۹۷ در باغات شهرستان گفت: امسال ۴۵ هزار تن کشمش از این میزان تولید ‌و صادر شده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ باب‌الله فتحی ظهر امروز در قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان اظهار داشت: انگور دره جوزان ملایر به عنوان پنجاه و سومین میراث مهم کشاورزی جهان ثبت شده است، تولید انگور در جوزان ملایر در هر هکتار 35 تن بوده است.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به تولید 240 هزار تنی انگور در سال 97 از باغات شهرستان ملایر افزود: امسال 45 هزار تن کشمش از این میزان تولید در ملایر تهیه و صادر شده است.

فتحی با بیان اینکه بیش از 60 درصد مبل کشور در ملایر تولید می‌شود اعلام کرد: 20 هزار نفر به صورت مستقیم و 8 هزار نفر به صورت غیر مستقیم در این حوزه مشغول به کار هستند ضمن اینکه 4 هزار کارگاه تولید مبل و منبت در این شهرستان فعال است.

وی با اشاره به گردش مالی 400 میلیارد تومانی از مبل و منبت در یک سال گذشته عنوان کرد: دانشگاه آزاد با مشارکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه ایجاد بزرگترین فروشگاه در غرب کشور را مد نظر دارد تا محصولات تولیدی ملایر و منطقه غرب کشور در این فروشگاه عرضه شود.

فرماندار ویژه ملایر به اقدامات انجام شده در حوزه صنعت شهرستان ملایر پرداخت و گفت: در شهرستان ملایر به 67 واحد تولیدی تسهیلات پرداخت شده است و پنج واحد تولیدی تعطیل در شهرستان ملایر راه‌اندازی شده است.

فتحی افزود: در مورد اجرای طرح آبیاری نوین طرح نقشه 42 پروژه به مساحت یک‌هزار هکتار برای اجرای آبیاری نوین در شهرستان ملایر در حال طراحی و 16 پروژه به مساحت 330 هکتار در حال اجراست.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار