25. آذر 1396 - 11:59   |   کد مطلب: 24685
وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه حمایت های دولتی بیشتر منجر به عدم کارایی خودروسازان شده است، گفت: قرار بود این حمایت‌ها پنج ساله باشد ولی این پنج سال هیچ وقت به پایان نرسید.

به گزارش ملایری ها به نقل از فارس؛

محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح خط تولید دناپلاس توربو و پژو ۲۰۷ صندوق دار با اشاره به وجود مشکلات مدیریت و مالکیت دولتی در شرکتهای خودروساز و همچنین تحمیل سرمایه‌گذاری غیراقتصادی به کشور اظهار داشت:دولت باید سهمش را در مدیریت صنعت خودرو به صفر برساند و خصوصی سازی واقعی در این بخش صورت گیرد.

وی سهم صنعت خودروسازی در GDP کشور را ۳.۵ درصد عنوان کرد و گفت: این رقم در افق ۱۴۰۴ باید به ۴ درصد برسد و در عین حال سهم صنعت خودرو از ارزش افزوده بخش صنعت باید از ۱۸.۸ درصد فعلی به ۲۰ درصد برسد.

شریعتمداری با اشاره به رشد ۱۷ درصدی تولید خودرو در کشور طی ۸ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار داشت: تا پایان سال باید به تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه خودرو دست یابیم که در این جهت نیاز به حل برخی مشکلات ساختاری است.
وی در ادامه با اشاره به مشکل قیمت گذاری خودروها گفت: با افزایش قیمت مواد اولیه از جمله فولاد و مواد پتروشیمی و همچنین دستمزد کارگران، افزایش قیمت خودرو به دلیل عدم کشش بازار و پایین بودن قدرت خرید مردم و حضور دستگاه های نظارتی با مشکلاتی روبرو است.
وی با بیان اینکه نظام تامین مالی خودروسازان دچار ضعف زیادی است، افزود: تولید کمتر از ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو در یک بنگاه تولیدی به صرفه نیست در حالی که در برخی بنگاه ها همچنان تولید از این رقم فاصله دارد.
وزیر صنعت ادامه داد: در صنعت قطعه سازی مشکل اساسی وجود دارد و ابرقطعه سازی در ایران مفقود است. این صنعت نیازمند نوسازی است که در این مورد برنامه ۳ ساله نوسازی صنعت قطعه سازی با هدف صادرات گرا شدن این صنعت در دستور کار است.
نرگس نی is typing

ادامه دارد..

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار