5. مهر 1396 - 22:20   |   کد مطلب: 23580
مدیرگروه بهداشت محیط معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: رعایت توصیه‌های بهداشتی در طبخ و توزیع نذورات در ماه‌های محرم و صفر به حفظ سلامت مردم کمک شایانی می‌کند.

به گزارش ملایری‌ها حسینعلی نوروزی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه همدان، اظهار کرد: در تهیه نذری باید از فرآورده‌هاي خام دامي با كشتار مجاز و يا بسته‌بندي شده كه مورد تأييد وزارت بهداشت و سازمان دامپزشكي است، استفاده شود به طوریکه باید از نگهداري موادغذايي پخته در دماي محيط به مدت طولاني، حداكثر دو ساعت خودداري کرد.

وی ادامه داد: در صورت الزام به نگهداري بيشتر از دو ساعت، بايد موادغذايي پخته در دمای زير ۴ درجه سانتيگراد يا در بالاي ۶۳ درجه سانتيگراد روي شمعك گاز نگهداري شود تا درجه حرارت ماده غذايي به زير ۶۳ درجه نرسد.

نوروزی با بیان اینکه از نگهداري موادغذايي خام و پخته شده در مجاورت هم در داخل يخچال و يا سردخانه خودداري شود، خاطرنشان کرد: در صورت توزيع سبزي و سالاد، رعايت مراحل چهارگانه سالم‌سازي الزامي است و توصيه مي‌شود از سالاد و سبزي بسته‌بندي شده با پروانه ساخت از وزارت بهداشت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه براي توزيع چاي و موادغذايي گرم از ظروف يكبار مصرف مناسب ترجيحا ظروف گياهي، سلولزي و آلومينيومي استفاده شود، تصریح کرد: استفاده از ظروف يكبار مصرف پلي‌استايريني براي موادغذايي و نوشيدني گرم و داغ بالاي ۶۵ درجه سانتيگراد مناسب نیست.

نوروزی با اشاره به اینکه برای توزيع آب، شربت و يا شير در بين دسته‌هاي عزاداري و يا در مراسم از  ليوان يكبار مصرف استفاده کنید، گفت: از فرو بردن ليوان و پارچ به داخل ظروف محتوی آب و شربت جدا خودداری شود.

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار