نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. خرداد 1396 - 14:04   |   کد مطلب: 22638

قرض‌الحسنه احمدیه را خیرین و مسئولین حمایت مالی کنند که با حمایت خیرین و نیکوکاران است که قرض‌الحسنه شکوفا می‌شود.

قرض‌الحسنه احمدیه با شعار برگرفته از آیه "تعاونو علی البر والتقوی" و با هدف کمک به اقشار نیازمند جامعه از سال 1353 شمسی باهمت و درایت شهید محراب آیت‌الله مدنی و تلاش  و کوشش مرحوم حاج علیرضا قدسی و حمایت خیر گرامی حاج رسول حسنی تأسیس شد و در سال 59 به ثبت رسید و رسما فعالیت گسترده خود را آغاز کرد .

 قطعاً حمایت هیئت‌مدیره محترم که خالصانه و مخلصانه دقت خود را بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی صرف قرض‌الحسنه احمدیه نمودند در موفقیت صندوق بی‌تأثیر نبود، که امروز صندوق منشأ خدمات خیر و ارزنده‌ای در شهرستان ملایر است.

امروز به لطف الهی  و عنایت ائمه اطهار(ع) و به مدد خیرین انسان‌دوست و حمایت‌های بی‌دریغ هیئت‌مدیره و مردم عزیز ملایر که به‌دلخواه در این صندوق سرمایه‌گذاری نموده‌اند، صندوق احمدیه  به‌صورت یک‌نهاد  مردمی و شجره طیبه  درآمده و ریشه معنوی در اعماق قلوب صدها هزار انسان و خانواده دارد و در این مسیر الحمدالله در سال گذشته سال گذشته موفق شده به 4390 نفر واجد شرایط وام پرداخت نماید.

 به‌طور میانگین روزانه 15 نفر از صندوق احمدیه وام ضروری دریافت نموده که وام‌های پرداختی بیشتر درزمینه بدهی، ازدواج و  بیماری است  که به شکل قابل‌ملاحظه‌ای در سال های اخیر افزایش یافته است.

اما متأسفانه به علت نبود منابع مالی خیلی‌ها دست‌خالی از این صندوق بازمی‌گردند و ما از این بابت بسیار ناراحت هستیم و  از همین‌جا از خیرین و نیکوکاران دعوت می‌کنیم با سپرده‌گذاری هرچند اندک خود در صندوق قرض‌الحسنه احمدیه  آمده و نیازمندان را یاری کنند.

 بزرگترین قدم را کسانی برمی‌دارند که پول خود را بدون هیچ‌گونه چشمداشتی به قرض‌الحسنه می‌سپارند تا مشکل افراد نیازمند و گرفتار حل شود و ما  از همه آن‌ها تشکر کرده و از همراهی و همکاری آن‌هایی که یار قرض‌الحسنه احمدیه در کمک‌رسانی به نیازمندان و ترویج سنت نیک اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه هستند بسیار سپاس گزاریم.

از همینجا از برادران بنیادی، برادران شریعت پناه، نماینده محترم و مردمی شهرمان حاج محمدکاظمی، دکتر آذر همایون، سرکار خانم انیس الملوک گودرزی، حوزه علمیه برادران و خواهران و تعدادی از مساجد شهر و تعدادی از قرض‌الحسنه‌های  اداری و خیرین نیکوکار شهرمان که مجال آوردن اسامی آن‌ها را نداریم که هرکدام مبالغی در حد توانشان در صندوق احمدیه سپرده گذاری کردند کمال تشکر راداریم.

 ما به همه‌کسانی که مقداری از پولشان را در صندوق احمدیه امانت گذاشته اطمینان می‌دهیم نقدینگی آن‌ها محفوظ است و در صورت نیاز هر زمان اراده کنند، می‌توانند آن‌ها را برداشت نمایند.

کمک به نیازمندان  آثار دنیوی و اخروی فراوانی دارد و با حمایت خیرین نیکوکار است که فرهنگ نیک قرض‌الحسنه را می‌توان ترویج داد و زمینه رباخواری را در جامعه از بین برد و مشکل بسیاری از نیازمندان آبرومند را حل کرد.

 زمانی که  نیازمندی برای گرفتن وام به صندوق مراجعه می‌کند و با دستی پر و لبی خندان خارج می‌شود بهترین لحظه عمر ماست و همیشه سعی می‌کنیم سنگ صبور مراجعه‌کنندگان باشیم و پیگیر کار آنان چراکه رضایت مراجعه‌کنندگان انرژی و اشتیاق و انگیزه‌ی ما را در جهت خدمت‌رسانی بیشتر می‌کند.

 امیدواریم با تلاش و کوشش مضاعف و حمایت مالی خیرین بتوانیم شاهد روزی باشیم که کسی دست‌خالی از قرض‌الحسنه احمدیه بیرون نرود و  این مهم نیاز به تقویت صندوق از سوی افراد خیر و نوع‌دوست دارد چراکه قرض‌الحسنه با حمایت افراد خیر و نیکوکار است که شکوفا و تنومند می‌شود.

 در پایان ‌بر خود لازم می‌دانم که یاد شهید محراب آیت‌الله مدنی و مرحوم حاج علیرضا قدسی را گرامی داشته و از درگاه خداوند می خواهم درجه آن عزیزان را متعالی گرداند، همچنین از برادر حاج رسول حسنی خیر بزرگ که ساختمان کنونی قرض‌الحسنه احمدیه را وقف صندوق نموده کمال تشکر و امتنان را داتشته انشاء الله همیشه سلامت و پایدار باشند.

مسئول قرض الحسنه ملایر

علی سرمدی

دیدگاه شما

آخرین اخبار