6. آبان 1393 - 12:50   |   کد مطلب: 14347
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ملایر گفت:مهمترین سنگر امروز برای تربیت جامعه، خانواده‌ها و فرزندشان کتاب می باشد و امروزه کتاب می تواند سنگر نفوذ ناپذیر جامعه باشد.

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها، محمدقاسم عبدلی در جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر اظهار کرد:مهمترین سنگر امروز برای تربیت جامعه، خانواده‌ها و فرزندشان کتاب می باشد و امروزه کتاب  می تواند سنگر نفوذ ناپذیر جامعه باشد.

وی به نام گذاری سال جاری با نام اقتصاد و فرهنگ باعزم ملی ومدیریت جهادی از طرف رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم کتاب و کتابخوانی را در این جمله تعبیر کنیم، جایگاه اصلی سخنان مقام معظم رهبری فرهنگ است و قله افتخارآفرین کشور ما همان فرهنگ می باشد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ملایر معاون به جنبه منفی کتابخوانی اشاره کرد و گفت:گاهی کتاب می تواند یک ابراز باشد برای سواستفاده گروه خاص و بهترین راهکار کتابخوانی را می توانیم از قرآن بگیریم  و از قرآن استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: امروزه ما کمبود کتاب داریم ولی نه به نسبت جمعیت کتابخوان و درست کردن کتابخانه و کافی نمی باشد بلکه ما باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کنیم.

عبدلی از مدارس، دانشگاه‌ها و مساجد به عنوان ظرفیت‌های کتابخوانی یاد و تصریح کرد:با استفاده به بهنرین وجه و با برنامه به روز از ظرفیت‎های نام برده می توان بستر بزرگی برای بحث کتابخوانی باز کرد و فرهنگ کتابخوانی را هر چه بیشتر بالا برد.

وی بیان کرد: شوراها و دهیاری‌ها از دیگر ظرفیت‌های کتابخوانی می باشند که می توان در روستاها از آنها استفاده کرد.

 معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ملایر نمایشگاه‌های کتاب را پیشانی کتابخوانی دانست و افزود: می توان با تشکیل تیمی برای رایزنی با ناشران بخش کتاب و برگزاری نمایشگاه‌های کتاب هر چه بهتر به فرهنگ کتابخوانی در شهرستان ملایر کمک کرد.

وی برنامه‏‌های برگزاری ایستگاه کتابخوانی در نماز جمعه، ایستگاه کتاب در ادارات، معرفی یکی از بوستان‌های ملایر به عنوان بوستان کتاب و ایجاد فضای کتابخوانی ویژه بانوان را راهی برای ارتقای فرهنگ کتابخوانی دانست.

مسئول امور کتابخانه‎های عمومی ملایر نیز اظهار کرد: عصر شعر با موضوع کتاب و کتابخوانی، مسابقه کتابخوانی آنلاین،مسابقه نقاشی، مسابقه کتابخوانی حرمان حور، غبار روبی مزار شهدا، سرکشی از خانواده شهدا، تجلیل از کتابداران برتر از جمله برنامه‌های هفته کتابخوانی می باشد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار