نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. آبان 1399 - 9:28   |   کد مطلب: 29104
امروزه با توجه به هجمه‌های دشمن که نوجوانان و جوانان را مورد هدف قرار داده آشنا شدن دانش آموزان و نوجوانان بازندگی شهدای دانش‌آموز با توجه به این که هم سن و سال آن‌ها بودند تاثیر بیشتری دارد.

صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در پنجم آذرماه سال 1358 مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین، پایگاه‌های مقاومت در مساجد، حسینیه‌ها، ادارات، کارخانجات و مدارس به صورت خودجوش و مردمی شکل گرفت.

با واگذاری مسئولیت بسیج به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران اسلامی، پایگاه‌های مقاومت بسیج در مدارس نیز همچون دیگر اقشار بسیج برای جذب، آموزش و اعزام دانش‌آموزان واجد شرایط به جبهه‌های جنگ حق علیه باطل فعال شدند که در این میان نقش معلمان و فرهنگیان بسیجی ستودنی است.

در دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از 550 هزار نفر از دانش‌آموزان به‌دفعات مکرر به جبهه‌ها اعزام شدند که بیش از 36هزار نفر شهید تقدیم دفاع از انقلاب اسلامی و کشور عزیزمان ایران کردند که از این 36 هزار شهید تعداد 92 نفر از دانش آموزان شهرستان ملایر بودند.

حضور حماسی دانش‌آموزان در سالهای جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نه تنها موجب گرمی و موفقیت جبهه‌ها شد بلکه شور و نشاط ویژه‌ای در داخل مدارس به وجود آمد و در مدت کوتاهی تبدیل به گسترده‌ترین تشکل دانش‌آموزی کشور شد.

به  همین دلیل از روز شهادت  محمدحسین فهمیده تا 13 آبان هفته بسیج دانش‌آموزی نام‌گذاری شده  تا  دانش آموزان به رشادت و شهامت شهید 'فهمیده‌ها پی ببرند و آن‌ها  را الگوی خود در مراحل زندگی  قرار دهند.

 امروزه با توجه به  هجمه‌های دشمن که نوجوانان و جوانان را مورد هدف قرار داده آشنا شدن دانش آموزان و نوجوانان  بازندگی شهدای دانش‌آموز با توجه به این که هم سن و سال آن‌ها بودند تاثیر بیشتریی دارد و از این‌رو تمام جنبه‌های زندگی شهدای دانش‌آموز از جمله تحصیل، تزکیه و تربیت و وارسته بودن آنها برای دانش آموزان مطرح می‌شود تا ادامه‌دهنده راه شهدا باشند.

به همین خاطر دانش آموزان عزیز فرمایشات مقام معظم رهبری  که آن‌ها را سفارش می کند به تحصیل، تهذیب نفس و ورزش پیگیری نمایند و خود را به این سه خصیصه مهم  مجهز کنند تا در جنگ نرم هم مانند جنگ سخت به پیروزی برسند.

محمد فتحی می آبادی

دیدگاه شما

آخرین اخبار