نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. اسفند 1398 - 11:26   |   کد مطلب: 28007
رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن گلستان با بیان اینکه سیل‌زدگان شب عید را در خانه‌های نوسازی‌شده خواهند بود، گفت: تاکنون ۵هزار واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده استان ساخته و تحویل مردم شده است.

به گزارش ملایری‌ها؛ داوود خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: از 7 هزار و 700 واحد مسکونی که در سیل امسال به‌طور کامل تخریب شده بود کار ساخت 94 درصد این واحدها معادل 7 هزار و 283 واحد در استان آغاز شد.

وی با بیان اینکه ساخت‌وساز واحدهای مسکونی جدید برای سیل‌زدگان حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: تا کنون حدود 5 هزار واحد مسکونی ساخته و تحویل مردم سیل‌زده شده است.

رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن استان افزود: به‌رغم شرایط جوی و کمبود مصالح ساختمانی که در برخی برهه‌های زمانی با آن مواجه بودیم، گلستان از نظر پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکونی سیل‌زده دومین استان کشور به‌شمار می‌رود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر خانواده‌ای را در استان نداریم که به‌خاطر تخریب منزل مسکونی‌اش در سیل، در چادر یا خانه استیجاری سکونت داشته باشد. اکثر سیل‌زدگان شب عید را در منزل بازسازی‌شده حضور خواهند داشت.

خسروی با اشاره به پرداخت کمک‌های بلاعوض، سیمان و نقشه‌ها و پروانه رایگان در مناطق سیل‌زده گفت: میزان کمک‌های بلاعوض به خانواده‌های سیل‌زده از 200 میلیارد تومان نیز فراتر رفته و بیش از 53 هزار تن نیز سیمان رایگان در این مناطق توزیع شده است.

وی افزود: کار ساخت تعداد کمی از واحدهای مسکونی که تقریباً در آذرماه امسال به‌عنوان سهمیه جدید به استان ابلاغ شد، باقی می‌ماند که احداث این واحدها با مشارکت مالکان تا اردیبهشت ماه سال آینده به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار